S17 Piaski – Hrebenne odc. 7

Zakres robót

Przedmiotem inwestycji jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S17 Piaski – Hrebenne, odcinek realizacyjny nr 7: węzeł Zamość Południe bez węzła – węzeł Tomaszów Lubelskie Północ bez węzła dł. ok. 18,498 km.

Trasa zlokalizowana będzie na terenie województwa lubelskiego, w powiatach: zamojskim i tomaszowskim, na terenie gmin Łabunie, Komarów Osada, Krynice, Tarnawatka i Tomaszów Lubelski.

Parametry techniczne drogi ekspresowej:

Przekrój dwujezdniowy2×2
Klasa technicznaS (droga ekspresowa)
Prędkość projektowa Vp100 km/h
Liczba pasów ruchu2 x 2 x 3,5 m
Szerokość pasa ruchu3,5 m
Szerokość pasa dzielącego5 m
Szerokość opaski0,5 m
Szerokość pasa awaryjnego2,5 m
Szerokość pobocza gruntowego0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji ruchu, bezpieczeństwa ruchu drogowego lub ochrony środowiska i odwodnienia
Kategoria ruchuKR 5
Obciążenie nawierzchni115 kN/oś
Skrajnia pionowa5,0 m
Pochylenie poprzeczne2,5%

Orientacja na mapie Polski

Orientacja na mapie województwa

W ramach realizacji Projektu zostaną wykonane następujące roboty:

  1. zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S17 na odcinku 7,
  2. węzeł drogowy Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 3505L,
  3. budowa 2 Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP): w rejonie km 6+000 strona lewa MOP Krynice kat. III i strona prawa MOP Krynice kat. II,
  4. rozbudowa Obwodu Utrzymania Drogi (OUD) „Tarnawatka” z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi,
  5. przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
  6. dobudowa drugiej jezdni drogi ekspresowej (jako dowiązanie się do istniejącej S17 – Obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego) wraz z infrastrukturą od km ok. 17+478,32 do km ok. 18+728,32
  7. budowa dróg innych niż droga ekspresowa w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
  8. budowa dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej,
  9. budowa lub/i przebudowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
  10. przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową,
  11. utwardzenie terenu na potrzeby utrzymania,
  12. obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową,
  13. system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe (w tym rowy szczelne), kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
  14. urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe,
  15. infrastruktura dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
  16. przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
  17. wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
  18. sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
  19. oświetlenie drogowe,
  20. organizacja ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  21. oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
  22. po zakończeniu Robót wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
  23. wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
  24. wznowienie, ustalenie i wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracowanie szkicu przebiegu granic tych pasów drogowych,
  25. wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
  26. System Zarządzania Ruchem,
  27. wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych, z uwzględnieniem:
    – właściwości gruntów, skał i materiałów,
    – przewidywanych oddziaływań, które mogą być przyłożonymi obciążeniami lub zadanymi przemieszczeniami (np. spowodowanymi
    ruchami podłoża),
    – wartości granicznych odkształceń,
    – wymagań określonych w polskich normach.
  28. wszelkie roboty wynikające z konieczności powiązania przedmiotowego odcinka drogi ekspresowej S17 tj. węzła Zamość Wschód do istniejącej drogi krajowej nr 74 przy uwzględnieniu jej rozbudowy na odcinku od km 277+220 do km ok. 278+900 oraz od km ok. 280+505 do km 281+380, realizacji bezkolizyjnego przejazdu nad linią kolejową nr 72 relacji Zawada-Hrubieszów Miasto wraz z uwzględnieniem uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dot. budowy drogi krajowej Nr 74 po nowym śladzie na odc. od ronda węzła Zamość Wschód do włączenia w istniejący przebieg drogi krajowej Nr 74 (km ok. 280+505) z uwzględnieniem budowy wiaduktu nad linią kolejową nr 72.
  29. pisemnie uzgodnienie między Wykonawcami rozwiązania projektowe na styku sąsiadujących zadań. 
  30. przełożenie lub przebudowa koryt rzek i cieków w zakresie uzgodnionym z ich administratorem/zarządcą i zaakceptowanym przez RDOŚ,
  31. zabezpieczenie skarp wykopów i nasypów,
  32.  budowa/przebudowa zatok autobusowych
  33. wszelkie niezbędne czynności konieczne do realizacji robót, w tym m.in. budowę obiektów i instalacji tymczasowych (np. dróg technologicznych wraz z obiektami tymczasowymi, dróg dojazdowych o standardzie min. zajętej drogi lub ulicy, zaplecza budowy itp.),
  34. przeniesienie obiektów sakralnych (takich jak kapliczki, krzyże itp.) i przeprowadzenie zabezpieczających prac konserwatorskich,
  35.  przeprowadzenie badań, o których mowa w §6 ÷ 10 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 1 września 2016 r. w sprawie sposobu prowadzenia oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi i sporządzenie dokumentacji z przeprowadzonych badań (wraz z nakładem egzemplarzy ww. dokumentacji).