Zakres robót
Przedmiotem inwestycji jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S17 Piaski – Hrebenne, odcinek realizacyjny nr 7: węzeł Zamość Południe bez węzła – węzeł Tomaszów Lubelskie Północ bez węzła dł. ok. 18,498 km.
Trasa zlokalizowana będzie na terenie województwa lubelskiego, w powiatach: zamojskim i tomaszowskim, na terenie gmin Łabunie, Komarów Osada, Krynice, Tarnawatka i Tomaszów Lubelski.
Parametry techniczne drogi ekspresowej:
Przekrój dwujezdniowy | 2×2 |
Klasa techniczna | S (droga ekspresowa) |
Prędkość projektowa Vp | 100 km/h |
Liczba pasów ruchu | 2 x 2 x 3,5 m |
Szerokość pasa ruchu | 3,5 m |
Szerokość pasa dzielącego | 5 m |
Szerokość opaski | 0,5 m |
Szerokość pasa awaryjnego | 2,5 m |
Szerokość pobocza gruntowego | 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji ruchu, bezpieczeństwa ruchu drogowego lub ochrony środowiska i odwodnienia |
Kategoria ruchu | KR 5 |
Obciążenie nawierzchni | 115 kN/oś |
Skrajnia pionowa | 5,0 m |
Pochylenie poprzeczne | 2,5% |
Orientacja na mapie Polski
Orientacja na mapie województwa
W ramach realizacji Projektu zostaną wykonane następujące roboty:
- zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S17 na odcinku 7,
- węzeł drogowy Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 3505L,
- budowa 2 Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP): w rejonie km 6+000 strona lewa MOP Krynice kat. III i strona prawa MOP Krynice kat. II,
- rozbudowa Obwodu Utrzymania Drogi (OUD) „Tarnawatka” z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi,
- przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
- dobudowa drugiej jezdni drogi ekspresowej (jako dowiązanie się do istniejącej S17 – Obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego) wraz z infrastrukturą od km ok. 17+478,32 do km ok. 18+728,32
- budowa dróg innych niż droga ekspresowa w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
- budowa dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej,
- budowa lub/i przebudowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową,
- utwardzenie terenu na potrzeby utrzymania,
- obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową,
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe (w tym rowy szczelne), kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
- urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe,
- infrastruktura dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
- przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
- wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
- sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
- oświetlenie drogowe,
- organizacja ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
- po zakończeniu Robót wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
- wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
- wznowienie, ustalenie i wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracowanie szkicu przebiegu granic tych pasów drogowych,
- wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
- System Zarządzania Ruchem,
- wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych, z uwzględnieniem:
– właściwości gruntów, skał i materiałów,
– przewidywanych oddziaływań, które mogą być przyłożonymi obciążeniami lub zadanymi przemieszczeniami (np. spowodowanymi
ruchami podłoża),
– wartości granicznych odkształceń,
– wymagań określonych w polskich normach. - wszelkie roboty wynikające z konieczności powiązania przedmiotowego odcinka drogi ekspresowej S17 tj. węzła Zamość Wschód do istniejącej drogi krajowej nr 74 przy uwzględnieniu jej rozbudowy na odcinku od km 277+220 do km ok. 278+900 oraz od km ok. 280+505 do km 281+380, realizacji bezkolizyjnego przejazdu nad linią kolejową nr 72 relacji Zawada-Hrubieszów Miasto wraz z uwzględnieniem uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dot. budowy drogi krajowej Nr 74 po nowym śladzie na odc. od ronda węzła Zamość Wschód do włączenia w istniejący przebieg drogi krajowej Nr 74 (km ok. 280+505) z uwzględnieniem budowy wiaduktu nad linią kolejową nr 72.
- pisemnie uzgodnienie między Wykonawcami rozwiązania projektowe na styku sąsiadujących zadań.
- przełożenie lub przebudowa koryt rzek i cieków w zakresie uzgodnionym z ich administratorem/zarządcą i zaakceptowanym przez RDOŚ,
- zabezpieczenie skarp wykopów i nasypów,
- budowa/przebudowa zatok autobusowych
- wszelkie niezbędne czynności konieczne do realizacji robót, w tym m.in. budowę obiektów i instalacji tymczasowych (np. dróg technologicznych wraz z obiektami tymczasowymi, dróg dojazdowych o standardzie min. zajętej drogi lub ulicy, zaplecza budowy itp.),
- przeniesienie obiektów sakralnych (takich jak kapliczki, krzyże itp.) i przeprowadzenie zabezpieczających prac konserwatorskich,
- przeprowadzenie badań, o których mowa w §6 ÷ 10 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 1 września 2016 r. w sprawie sposobu prowadzenia oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi i sporządzenie dokumentacji z przeprowadzonych badań (wraz z nakładem egzemplarzy ww. dokumentacji).